woensdag 25 juni 2008

"Een dagje Utrecht", informatie architectuur.

Gisteren ben ik naar Utrecht geweest met Ellen om te horen en te zien hoe onze collega's (roc) nu "zaken” aanpakken. Het meest interessant is echter de reis en je contacten.

Paulo Moekotte (weer) gesproken (Roc van Twente), die me adviseerde door te gaan met mijn blog, ondanks mijn "taalkundige problemen".

"Je hebt echt iets te vertellen" en "richt je vooral op het benaderen en aanpakken van projecten refererend aan mijn "topsport-aanpak". Het verschil tussen goud en zilver is vaak een specifiek detail, iets heel kleins toch anders doen.

Het verslag van Amsterdam (basisidee de Praktijkcase: “Het applicatie-landschap van ROC van Amsterdam” door Jaap de Mare) en Zwolle lieten zien dat het Drenthe College zelf in staat is twee van zulke projecten tegelijk uit te voeren en met succes :-). Ik ging toch weer "amused" naar huis en ... niet alleen door de inhoud van de dag. Horen dat je op dezelfde (goede) weg zit is belangrijke informatie. Je kunt dan door gaan op het gekozen traject.

Hieronder de link en verslag van deze dag dankzij Joel (zie zijn site) en als je goed zoekt op zijn blog zie je ook nog een verslag van de Dag van Aanwezigheid, hoezo toeval?

http://www.blogisch.nl/?p=219

Informatie en mensen komen gewoon bij elkaar als je bezig bent met dezelfde doelstellingen en daar gaat het om.



Als je de blog van Joel gelezen hebt zul je begrijpen dat ik - in plaats van Amsterdam - kies voor schilderijen van Van Gogh. (zie Youtube)

Het gaat immers om gebruikers (aardappeleters) ,gewoon mensen. Ict Architectuur blijft en is alleen een middel!.

Geen opmerkingen: