dinsdag 4 november 2008

-Aan- en afwezigheid educause 2008-

In oktober vond de educause 2008 plaats in Orlando.












Voor de duidelijkheid, ik was afwezig. Toch wil ik graag blijven leren van elke ontwikkeling en gedachten op het terrein van Onderwijs/education -innovation-research en IT. Het makkelijkste is dan uiteraard de verschillende weblogs te monitoren, hier een rijtje;

RvAmsterdam
Roc van Eindhoven
Jef
CVI
Willem
KPC

Daarnaast wil ik ook graag de presentaties kunnen volgen, die daar gehouden zijn en gewoon online "erbij zijn". Natuurlijk wat later maar toch. Realiseer je dat CGO Onderwijs voor onze studenten ook eigenlijk zo mogelijk zou moeten zijn. "Hoezo dan aan- en afwezigheid", :-)

Een goed verhaal / presentatie blijft altijd zijn waarde houden. Getrikkerd door Jef van den Hurk, koos ik voor de general session van A.Hrabowski en een aantal specifieke onderwerpen. Met name de keynote wil ik je aanraden. Bijgebleven tags uit dit verhaal; connection, analytics, kostenbeheersing, het verhaal van gedachten naar doelen etc.


Je moet wel wennen achter je computer om meer dan een uur lang geconcentreerd blijven kijken en luisteren naar een presentatie op je eigen monitor. Je zit niet in de zaal, je voelt geen letterlijk contact ,maar toch werkt het. Het voordeel is wel dat je bij belangrijke passages gewoon terug kunt gaan in het verhaal.

Ik hoop dat je wat nieuwsgieriger bent geworden, hier dus een aantal voorzetten, en bedankt natuurlijk diegenen die op deze manier ons op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Rechtstreeks naar de presentaties online (beeld en sheets gefilmd)

Educause

Aanraders:

openingspresentatie van V.S. Ramachandran (Brain ontwikkelingen)

The Facts of Life in the High-Tech Age General Session : door Moira Gunn (IT ontwikkelingen)

En om de discussie over ERP "in de lucht te houden" dus "wel of niet ERP implementeren", de voordelen en nadelen op een rijtje. ERP

Geen opmerkingen: