zondag 1 maart 2009

Hunnebed als Ict context


Dit verhaal is uit mijn hart "gegrepen"; context, context, context. (wilfredrubens)

Dit "etalage beeld" geef de studenten en docenten de ruimte (ICT als O2) en als het beschikbaar is, gebruiken ze het vanzelf. Training en scholing doen ze zelf, ze vragen alleen (docenten) om af en toe "geholpen" te worden. De vaardigheden van de student zijn ruim voldoende om vanzelf gebruik te maken van wat het Onderwijs Framework hun biedt. Daarom zijn wij drie geleden begonnen in Drenthe met de bouw van een "Ict Hunnebed".
Een framework dat in de basis voldoende is om digitaal en mobiel te kunnen werken. Uiteraard willen sommigen gewoon meer mogelijkheden, maar dat zijn vaak de experts. De basisgedachte is "gewoon kunnen werken net als thuis". Dan kun je overal "Any" leren en werken. Hiervoor hebben wij het gedachte goed van prof. dr. Daan Rijsenbrij vertaald naar een onderwijs -organisatie

a. een denkmodel
b. een werkmodel
c een implematiemodel

Denkmodel



Dit is nu ons werkmodel


Implementatie model



Hier nog even en citaat uit wilfredrubens weblog;

"Opvallend is dat studenten die niet tot de 'net generatie' behoren, vaker gebruik maken van de elektronische leeromgeving om met docenten te communiceren, dan studenten uit de 'net generatie' ".

Als wij nu voor studenten docenten invullen krijg je;

"Opvallend is dat docenten die niet tot de 'net generatie' behoren, vaker gebruik maken van de elektronische leeromgeving om met studenten te communiceren, dan docenten uit de 'net generatie' ".

Vandaar Educator!, de meeste docenten komen niet uit de netgeneratie!


BRON:inaugurele rede
prof. dr. Daan Rijsenbrij

Geen opmerkingen: